Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Of je nu op zoek bent naar (technische) informatie over producten, verzending, of retourzendingen, je vindt hier snel de informatie die je nodig hebt.
Bestellen & betalen
Hoe bepaal ik de framemaat?
Bekijk hier de instructies en maattabel om de juiste framemaat te bepalen.
Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Wil je na het plaatsen van je bestelling gegevens wijzigen of je order annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact op via info@voordeelfiets.nl of 058-4016804. Als je bestelling al door ons verwerkt en/of verzonden is, dan is het helaas niet mogelijk gegevens te wijzigen of je bestelling te annuleren.
Welke betaalopties zijn er?
Bij Voordeelfiets.nl kun je op verschillende manieren betalen voor je bestelling:
- iDeal
- Klarna
- Creditcard
- Paypal
- Bancontact/ MisterCash
- Apple Pay
- KBC/CBC
- bankoverschrijving.
Bekijk hier een uitgebreide uitleg over de verschillende betaalmethodes.
Is het mogelijk om via een fietsplan een fiets bij jullie aan te schaffen?
Het is mogelijk een fiets aan te schaffen via het fietsplan van je werkgever. Hiervoor kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen zodat wij je kunnen uitleggen hoe de aanschaf in zijn werking gaat. Lees hier meer over de aanschaf van een fiets via een fietsplan.
Ruilen & retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt je bestelling retourneren, houd hierbij wel rekening met retourkosten die voor eigen rekening zijn en een termijn waarbinnen de retourzending teruggestuurd dient te worden. Vul het herroepingsformulier in en voeg deze bij uw retourzending. Lees voor het retourneren van uw bestelling deze pagina.
Het retouradres is:
Voordeelfiets.nl
Hofsleane 65A
9041 AM Berlikum
Wat zijn de retourkosten van mijn bestelling?
Hieronder vind je een overzicht met retourkosten.
Nederland
- Accessoires € 9,95
- Gewone fiets 85% of 95% gemonteerd in doos DHL € 33,50
- Gewone fiets 85% of 95% gemonteerd in doos Besseling € 49,00
- Gewone fiets rijklaar € 49,00
- Elektrische fiets € 69,00
- Elektrische bakfiets € 99,00
België
- Accessoires € 14,95
- Gewone fiets 85% of 95% gemonteerd in doos DHL € 49,95
- Gewone fiets 85% of 95% gemonteerd in doos Besseling € 69,95
- Gewone fiets rijklaar € 69,95
- Elektrische fiets € 89,95
- Elektrische bakfiets € 119,95
Kan mijn bestelling geruild worden?
Dit is mogelijk. In het geval dat u de bestelde fiets of accessoire wilt ruilen, dan geldt dat voor het transport enkel het retourbedrag in rekening wordt gebracht. Het opnieuw versturen van een alternatief is zonder extra kosten voor het transport.
Bezorgen en afhalen
Kan ik mijn bestelling in de winkel ophalen?
Ja, je kunt ervoor kiezen je bestelling op te halen in de winkel. Het kan een aantal werkdagen duren voor de door jou bestelde fiets voor je klaarstaat, hierover nemen wij contact met je op.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijd van ons assortiment kan variëren, een indicatie van de levertijd staat aangegeven bij het artikel. Indien je meer wilt weten over de levertijd van een specifiek product, dan adviseren we je contact op te nemen via info@voordeelfiets.nl of via 058-4016804.
Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
Lees hier alles over de verzendkosten.
Kan mijn bestelling verzonden worden naar België?
Het is zeker mogelijk je bestelling te verzenden naar België. Hiervoor worden verendkosten gerekend. Voor bestellingen met een orderwaarde tot €49.95 worden verzendkosten van €14,95 gerekend. Voor bestellingen met een waarde tot €499 gelden verzendkosten van €24,95 en voor bestellingen met een orderwaarde van €500 of meer bedragen de verzendkosten €59,95. Hier lees je alle informatie omtrent zendingen naar België.
Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je per mail bericht van ons zodra je bestelling is verzonden. In deze mail staat aangegeven via welke vervoerder je bestelling wordt bezorgd, met een bezorgdatum.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Het is zeker mogelijk je bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. In de check-out kun je je factuur- en verzendadres naar wens opgeven.
Mijn bestelling is incompleet of beschadigd afgeleverd, wat nu?
We adviseren je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. We kijken dan natuurlijk mee voor een passende oplossing. Maak ook foto's van het door jou ontvangen product en de beschadigingen en hou je bestelgegevens bij de hand voor een snelle afhandeling.
Reparatie & onderhoud
Waar vind ik het framenummer en sleutelnummer van mijn fiets?
Het framenummer van je fiets vind je meestal op de trapas, aan de onderkant van het frame. Dit nummer kan bestaan uit cijfers, letters of een combinatie hiervan, afhankelijk van het merk van de fiets.
Soms bevindt het framenummer zich op een andere plek, zoals aan de zijkant van het frame (onderaan) of langs het balhoofd. Het balhoofd is het gedeelte waar het stuur aan het frame is bevestigd.
Het sleutelnummer staat op de fietssleutel en bestaat meestal uit 6 cijfers.
Wat zijn de kosten van een onderhoudsbeurt?
Een onderhoudsbeurt boek je al vanaf €49 voor een reguliere fiets. Houd rekening met haal- en brengkosten indien je zelf niet in de gelegenheid bent langs te komen met je fiets.
Montagehandleidingen fietsen
Wanneer je ervoor kiest om je fiets zelf af te monteren, is technische kennis vereist. Om je te helpen met de montage van je fiets vind je hier onze montagehandleidingen.
Garantie
Garantie richtlijnen & voorwaarden
Op elke fiets geldt een garantietermijn van 2 jaar na aankoop. Een uitgebreide uitleg over (aanvullende) garantie vind je hier.
Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.